Home  »  Begeleiding  »  Begeleidingsvormen

Begeleidingsvormen

Bij de begeleiding van scholen en besturen gebruiken de adviseurs van Leren verbeteren verschillende begeleidingsvormen. In de trajecten kunnen zij onder meer een bestuurlijke review, een review van de school of afdeling, een kwaliteitsanalyse in 1 dag of een resultaatanalyse in 1 dag inzetten.

Hoe Leren verbeteren begeleidt

Bestuurlijke review

Maak met twee van onze adviseurs een scherpe analyse. Die is de aanzet of de aanscherping van jouw verbeterplan.

Lees verder

Review school/afdeling

Tijdens een review van je school of afdeling werk je samen met twee adviseurs van Leren verbeteren én een team van betrokkenen uit alle lagen van de school. Het resultaat: een aanzet of aanscherping van jullie verbeterplan.

Lees verder

Kwaliteitsanalyse in 1 dag

Met een Kwaliteitsanalyse in 1 dag licht je samen met twee adviseurs van Leren verbeteren een hele dag de kwaliteitszorg en de kwaliteit van het onderwijs op jouw school grondig door. Aan het einde van de dag ligt er een voorstel voor een plan van aanpak.

Lees verder

Resultatenanalyse in 1 dag

Tijdens een resultatenanalyse in 1 dag ga je samen met twee adviseurs van Leren verbeteren aan de slag met de onderwijsopbrengsten van jouw school. Met de OnderwijsResultatenMonitor breng je de cijfers in kaart. Daarna maak je samen met de adviseurs een analyse.

Lees verder

“Vanaf het moment dat de adviseurs van Leren verbeteren de school inkwamen, hebben we snoeihard gewerkt met zijn allen.”

Harry Noppers, directeur-bestuurder Nuborgh College

“Ik roep scholen op om zo snel mogelijk Leren verbeteren te bellen. Dat kan al als je het inspectierapport nog niet binnen hebt maar al wel weet dat de beoordeling onvoldoende zal zijn.”

Tijmen Bolk, adviseur Leren verbeteren

Leren verbeteren heeft ons veel gebracht: niet alleen inzichten, maar ook concrete handvatten om dingen aan te pakken.”

Marjolein Verheij, conrector onderwijs en kwaliteit Edith Stein College

“We dachten dat we het zelf konden, maar we hadden niet goed in de gaten wát er niet goed ging. Hulp vragen was alleen maar goed.”

John van Beek, directeur De Mavo Vos

“Ik ga altijd zonder oordeel naar een school. Ik luister en sluit aan bij wat er is.”

Erica ter Wee, adviseur van Leren verbeteren

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws over kwaliteit in het VO.

Abonneer

Gesprekken over onderwijskwaliteit in het VO

In de podcasts van Leren verbeteren bespreken we elke aflevering een onderwerp op het gebied van onderwijskwaliteit in het VO. Van zwakke scholen tot inspectietoezicht en van didactisch handelen tot toetsing. Voor íedereen in het voortgezet onderwijs die mede verantwoordelijk is voor onderwijskwaliteit.

Beluister de podcasts